Alex Van Halen:  Drums & percussion
Edward Van Halen:  Guitar, Keyborads, Vocal & Producer
Gary Cherone:  Lead Vocal
Michael Anthony:  Bass & vocal
Producer:  Mike Post
aslarsen Karakter: 5/10

Og her er det så jeg blev helt vildt skuffet da jeg smed den på første gang... Hvis ikke det var fordi der står Van Halen på coveret så ville jeg ikke tro på at det var det..!! Men et rigtigt skidt album hvor kon nummer 3,4,5,6 og 12 er til at høre...! ! ! !
2005-07-30 20:49:53

-=MP=- Opsat: 2005-08-02 16:13:13
Har aldrig hørt skiven, tør ikke, men er der virkelig AOR over det???

Scandinavia Opsat: 2005-08-02 16:23:54
Har ejet den engang...Husker den ikke eksakt, men AOR vil jeg nu ik' kalde det...Den røg fandme hurtigt ud igen...Næææ, tror egt. jeg gav den til min far som hadegave...:-)

Motley Opsat: 2005-08-02 21:38:56
Eiiiiiiw!!!!! væk med dette lort........

MA Opsat: 2005-10-31 14:21:03
Læser for tiden bogen 'Van Halen 101' om bandets baggrund og opståen i Californien. Interessant og underholdende læsning på linje med Motleys 'The Dirt' (dog i en pænere form). Anyway, har i den forbindelse tvunget mig gennem VHII gentagende gange. Mener faktisk at pladen vinder med sine komplekse og væsentligt mindre kommercielle undertoner. Grænser næsten til Art (Hard) Rock og stiller derfor store krav om åbenhed og storsind. Pladen er meget let at afskrive af metal heads med hang til skarbelon heavy :o) Glem konventionerne og lyt igen! Start med det rå og retro-agtige 'Fire in the hole' track, som kommer tættest på den klassiske VH formel. Guitaren snerrer fedt og trommeskindet virker løsere end tidligere. Alt i alt en spændende opdatering af VH's mere friseret lyd (læs: glattere produktion) under Sammy regimet. Måske var de blot tilbage til udgangspunktet? Anyway, find skiven frem fra skabet og lyt på pladen som et slags jam mellem Alex og Ed og IKKE som gængs VH. Måske skulle III blot have været Ed's solo udspil med forskellige frontmænd?

The Warrior Opsat: 2005-10-31 14:47:04
Dejligt at høre din udtalelse, for jeg synes faktisk det var synd den blev sablet ned på den måde som den gjorde...Skiven er faktisk slet ikke dårlig, blot anderledes, først og fremmest pga. den lidt eksperimenterende stil, men også fordi Cherones vocal er så speciel...i særdeleshed i VH sammenhæng. Man kan jo mene om Cherone hvad man vil, men at han mere eller mindre fik skylden for at skiven her floppede, var dybt uretfærdigt. Det er og bliver stadig Eddies værk, og kompositionerne ville jo ikke have været anderledes med en anden sanger. Men som sagt synes jeg bestemt den er ok. Men selvfølgelig ikke deres bedste. 7 vil jeg skam gerne give den...

Dan Opsat: 2007-06-04 15:46:24
Der er mange delte meninger om denne meget eksperimenterede plade fra VH's side. Pladen der mest er Eddie's eget værk med Cherone. Kunne nemt havde været en solo-plade er mærkelig. Teksterne er skrevet før melodien og det gør åbenbart at lyrikken ik spiller 100 med musikken. Dog er der flere gode numre på som Without You, One I Want og Dirty Water Dog, Fire In The Hole, og balladen Year To The Day. Det skal understreget af balladen How Many Say I er indsunget af Eddie Van Halen himself, og det er første gang, han synger lead i VH, og det holder 100%. Guitarlyden er eksperimenterende og lidt jazzet nogle gange. Et udspil der fortjener bedre skæbne end det, som det fik , primært pga. af den nye forsanger Gary Cherone, der slet ikke er i den form, som da han var medlem af Extreme.