START
SENESTE KOMMENTARER
NYE ALBUMS
DVD
TOP 100
TOP ANMELDERE
ÅRSTAL
EVENTS
SØG
LINKS
Du skal være logget på for at anmelde skiver.
Informationer
Bruger rating
|
Sange
|
Medlemmer
|
Beskrivelse
Whitesnake | Karakter: 8.5/10 |
Jude Cole debuterede i 1980 med bandet "The Records". Det var dog først i 1987, at han gik solo, og han slog igennem 1990. Her er opfølgeren til succes-albummet "A View From 3rd Street".
Husker stadig, da jeg satte cd`en på første gang og blev blæst omkuld af sangen "Start The Car"!! Sidder lige nu og spiller med på sangen. Fede powwer-chords i introen er med til at bygge en stemning op. Simpelthen en svedig "kør-i-bil-sang"!!! Skægt at ligge ud med dette fede rocknummer, for så derefter at gå helt over i aor-grøften. Resten af albummet er domineret af rigtig flotte ballader. Et moderne/modent udspil, som er skrevet rigtig godt. Kvalitet!! En anelse mere uptempo-materiale mangler jeg dog. Der er flere medvirkende på skiven, jeg har blot angivet nogle af dem.
8.5/10
2006-04-22 16:59:52
Scandinavia | Opsat: 2006-04-29 06:06:46 |
Ja, temmelig fed skive...Meget flot produceret og udfoert.. Dog ret "voksen" i lydbilledet... Synes dog ik' aabneren er saa stort et hit, som beskrevet, men klart et helstoebt album none the less! | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-04-29 07:14:05 |
Øv jeg har lavet en fejl i anmeldelsen. Kunstnerens navn skulle have været "Cole, Jude". | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-06-08 21:54:02 |
Saavidt huskes, saa er et par af JOURNEY drengene ogsaa med paa udspillet her... | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-06-19 09:51:06 |
Sommerferie here I come!!! "Start the car" - jeps jeps tur til Århus med masse af musik!! Lækker cd her:-) | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-06-19 10:00:08 |
Tillykke med det, du! Ja, "Start The Car" er en fed sang at fejre den slags med! Jeg synger med paa fredag om 2 uger... | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-08-13 13:43:45 |
Genhørte lige denne her...Dejligt afslappet Westcoast-feel, dog med mere Bluesy AOR stemnine end sædvanligt, meeeen, det holder nu! Lidt kedeligt ved gentagne rotationer, men nydeligt at falde i søvn til... Flot skive! |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2006-08-15 06:09:01 |
Hm synes som sådan ikke, at den er kedelig... Alle numre er godt skrevet, men nej det er ikke en feststarter! Er der en cd, der minder om denne? Jeg kunne da måske godt tænke mig et album mere i denne dur (dvs et rent, men moderne lydbillede og ellers bare gode melodier hele vejen). | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-08-15 06:29:15 |
Hmmm... Jaaa, synes der er mange af disse "easy rockers"...Ka' selvf. ik' lige komme på andre end Richard Marx lige nu, men jeg VED at der er flere derude!! :) | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-08-15 06:33:19 |
Haha tja ham har jeg vist de to "vigtigste" albums med, men jeg synes nu ikke helt, at Cole og Marx minder om hinanden. Jude Cole er næsten mere "voksen" i det på den her cd (end Marx` stil), og så er Marx nok også en tand mere fimset (hm har det ellers okay med de to albums, jeg har med ham)! Andre bud ha ha?!? | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-08-15 06:38:48 |
Prøv "Rush Street" med RICHARD MARX...Hvis ik' du allerede har den altså...Ved ik' hvorfor, men har en idé om at det er ovre i denne her boldgade! :) - Har dog ik' hørt skiven i noget lig 2 år! Hahaha Ellers så er "A View From 3rd Street" med JUDE COLE endnu en sikker vinder.... |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2006-08-15 06:41:37 |
Måske noget TIM FEEHAN??? Debuten med HENRY LEE SUMMER (Som også ligger i Heathrow - ARRRGH!!!) er måske også noget? |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2006-08-15 06:44:18 |
Hmm vil lige kigge på det:-) Tak! | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-08-18 05:26:20 |
Jeg har hørt en del sange fra "A View From 3rd Street" og umiddelbart kan jeg bedre lide "Start The Car". Nok fordi "A View..." lyder som så meget andet fra 80erne. Melodierne er okay, men 80er lyden er han gået væk fra herpå "Start The Car", og det er faktisk lidt forfriskende. Jeg søger vel netop et mere modent udspil i stil med denne. Jeg har en formodning om, at de andre albums/kunstnere, som du nævnte, også er meget 80er i lyden? Normalt er jeg da vild med 80er lyden, men lidt variation er ikke dårligt. | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-08-18 10:13:33 |
80er lyd på "A View From 3rd Street"? Ja, altså, det er da noget tid siden jeg har lyttet til den, men husker det nu som mere opdateret i lyden.... Når du skriver 80er lyd, så tænker jeg jo på KAJAGOOGOO!! Hahahaha :) | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-08-18 11:00:19 |
"A View From The 3rd Street" er rigtig nok ikke total cliche 80er-agtigt! De sange, jeg har hørt, bærer dog efter min mening præg af 80er stil (tænk fx på Lou Gramm eller Bad English) og til dels også 80er lyden. Stemmen ligger lidt op af Bryan Adams. Denne hæse stemme synes jeg, man hører hos MANGE 80er bands. "Start The Car" har en ren lyd og til tider synger han heller ikke med så hæs en stemme på det album. Tag fx sangen "Worlds Apart" fra dette album overfor "Stranger To Myself" fra "A View From 3rd Street" og sammenlign stemmerne og lyden. Jeg kan selvfølgelig have fået et forkert indtryk, men mit indtryk er indtil nu, at "Start The Car" og tildels også "I Don't Really Know Why I Act This Way" er lidt mere tilbagelænede og mere modne i stil og lyd. Jeg kunne i hvert fald fornemme en forskel i stil mellem "A View From 3rd Street" og "Start The Car". | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-08-18 11:13:44 |
Hm måske det bliver "I Don't Know Why I Act This Way" med Jude Cole. Jeg må have undersøgt denne form for musik:-) Der må jo findes mere... Men det er nu ikke for at være Mr. Modsat Scand. Dine svar er gode, og jeg tror egentlig også, at jeg ville synes rigtig godt om "A View From..." (og måske skal den også bare købes) Bare ikke lige den stil, jeg søger lige her. |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2006-08-18 14:23:35 |
Non taken! Jeg forstår sagtens....Hmmm, sidder og tænker så det knager over lignende kunstnere...Tror vi må ha' Renissen frem fra skabet! :) | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-08-18 14:27:38 |
Hahahaha denne Renissen er også meget anvendt på dette site! Jeg leder selv som en besat idag og støder på alt muligt andet selvfølgelig, hmmm! | |
|
RenisseD | Opsat: 2006-08-18 17:50:25 |
ReNissen er faktisk ikke meget bevendt her... Har godt nok noget Jude Cole på nogle Md'er et eller andet sted, men har kun lyttet det hurtigt igennem da jeg i sin tid fik fat på det, så jeg er faktisk spejl-blank! Ked af at skuffe!! :-) | |
|
Whitesnake | Opsat: 2006-08-18 17:59:02 |
Det er sgu i orden (re)Nisse:-) | |
|
Scandinavia | Opsat: 2006-08-18 18:18:11 |
Ska' måske nævnes at Sass Jordan, Tommy Shaw & Jack Blades har sangskrivningscredits her... | |
|
Whitesnake | Opsat: 2007-06-14 08:23:43 |
Scand hvor vil du sætte grænsen mellem westcoast og AOR, hvis man ska' se på behandlingen af instrumenterne? Denne er for mig fx westcoast modsat Drive She Said, som er AOR. | |
|
Scandinavia | Opsat: 2007-06-14 08:35:09 |
Grænserne ka' være svære at se nu om dage, også fordi genrebetegnelserne ik' er de samme som de var tilbage i 80erne.... Westcoast betyder jo bare, i den allerbogstavligste forstand, at bandet er fra L.A. (eller vestkysten) - Stilen er dog oftest kendetegnet ved stor vægt på akustiske guitarer og "skønsang", gerne med en meget tilbagelænet attitude... Westcoast er for mig at se den kedelige pendant til "rigtig" A.O.R., som jo stadig er domineret af keyboards og frodige harmonier, samt helt bevidste akkordrundgange (gerne med forvrængede guitarer)... Hvis man stiller det op på en linie med A.O.R. i midten og "softness/hardness" til henholdsvis venstre og højre, så ligger Westcoast i den venstre ende.... Et crossover eksempel kunne være Michael Thompson Band som jeg synes har lidt af hvert! Det er blødt og tilbagelænet som i en Westcoast forstand, men har også keyboard/guitar eksplosioner ala DRIVE, SHE SAID.... F.eks. Jimmy Ryser eller Brett Walker (alt andet end debuten) ville jeg kalde Westcoast, set med nymodens optik.... I den henseende vil jeg også gi' dig ret i at Jude Cole er mere Westcoast orienteret.... |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2007-06-14 08:40:02 |
Skide godt formuleret! Piano-delene i westcoast ville jeg også have fremhævet samt den dybe lyrik. Netop Jimmy Ryser, Jude Cole, Troy Newman og så fremt finder jeg utrolig behagelige at lytte til. Det er westcoast efter min smag, hvorimod Henry Lee Summer og Brett Walker fx er kedelig westcoast efter min smag. Måske pga den klare produktion hos fx Jude Cole kontra 80'er lyden hos fx Brett Walker. Jeg er enig, hvad angår Michael Thompson Band. Desuden angives Westcoast genren også ofte vha. coveret, som man fx ser det på denne cd = stemning! AOR har dog rigtig nok ofte mere energiske melodier, men ka' samtidig også sommetider drukne i det fyldige keyboard og derved lyde knap så modent som westcoast. | |
|
Whitesnake | Opsat: 2007-06-14 08:43:27 |
Hvad er eastcoast musik så? Den genre hører jeg også sommetider omtalt, men jeg ved ik' rigtig, om jeg ejer noget indenfor genren (gør jeg formentlig nok):-) | |
|
Scandinavia | Opsat: 2007-06-14 08:44:11 |
Precisely! Check evt. denne danske Westcoast side: www.bluedesert.dk En ret gennemført side tilegnet alt indenfor Westcoastens afskygninger... |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2007-06-14 08:45:12 |
Hehe jeg kender godt den side, fed side jep! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2007-06-14 08:47:21 |
Eastcoast er jo så egt. bare de bands der kom fra New York og østkysten i U.S.A. - I en A.O.R. kontekst kan fremhæves bands som TRADIA og TOUR DE FORCE. F.eks. de 2 bands havde en unik måde at spille på/lyd som ligger langt fra L.A. lyden Meget generelt sagt, så er Eastcoast mindst ligeså melodiøse som andre A.O.R. bands, men New Yorkerne brugte ofte mere metalliske guitarer og mere bombastiske keyboardudladninger, ik' langt fra hvad eks. SKAGARACK ku' ha' fundet på.... |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2007-06-14 08:53:06 |
Ja mit indtryk af de to bands er, at deres musik er langt mere kompleks end gængs AOR. Men eastcoast må så alligevel ligge tættere på AOR end på Westcoast, eftersom keyboardet spiller en stor rolle for bands som Tour De Force og formentlig også for Tradia (sidstnævnte kender jeg ik', men det går jeg ud fra). Tradia og Tour De Force er dog ret så specielle bands, så nu tænker jeg umiddelbart på, hvor omfattende den genre har kunnet være? Jeg går så ud fra, at lyrik, vokal og trommespillet forholder sig på stort set samme måde som ved den stilrene AOR? | |
|
Scandinavia | Opsat: 2007-06-14 09:01:11 |
Ja, det har du ret i... Og nej, Eastcoast var vist ik' andet end en lille niche af bands med nogenlunde samme lyd... URGENT passer forresten også ind under det faneblad... Eastcoast er klart hårdere end det man forstår ved Westcoast... Hehe... Ren nørderi med alle disse genrebetegnelser... Melodic Rock ku' egt. dække det hele... Haha |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2007-06-14 09:05:20 |
... Kom lige til at tænke på, at et band som TOTO jo ofte betegnes som Westcoastens forfædre hvilket jeg aldrig har forstået et klap af... Det skulle så kun være for deres grandiøse musikalske univers, for deres stil er da så blandet som noget ka' være!! Men Westcoasten har også ofte de der ultrapolerede produktioner, hvor al "firepower" er fjernet, kom jeg lige i tanker om... |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2007-06-14 09:05:48 |
Haha ja - men det er SPÆNDENDE! Det er mit mål at komme rigtigt ind i kompositionerne og kunne spille al min musik på guitar på et tidspunkt (nu må vi se hehe):-) Den sidste "genre" vi mangler er vel hi-tech AOR, men lige netop den genre kræver vel rimelig stor indsigt i kompositionerne? En anden ting, som kan være svær at forholde sig til som lytter, er når bands fx gør stor brug af samples, keyboard-noodles og andre små detaljer. Det gør det i hvert fald ik' nemmere at annalysere musikken:-) | |
|
Whitesnake | Opsat: 2007-06-14 09:07:31 |
Ja den med Toto forstår jeg heller ik' rigtig. Albummet vi skriver under er for mig at se den rene Westcoast, hvor Michael Thompson Band fx er en blanding af Westcoast og AOR. Toto er som du siger et mix af mange genre. | |
|
Scandinavia | Opsat: 2007-06-14 09:07:46 |
Damn, det ender da med at du overhaler mig på geddaren, Whitey! :) Ja, hi-tech er sgu' en hel planet for sig... Men vil da også lige nævne, at bands ofte mixer forskellige elementer sammen der "kunne" tolkes som enten Westcoast, Hard Rock, Hi-Tech etc. - Et af de bedste og mest ukategoriserbare eksempler på det, er et band som CHICAGO!! |
|
|
Scandinavia | Opsat: 2007-06-14 09:08:38 |
Kan man høre dig spille et eller andet sted?? Har du nogle indspilninger eller noget? | |
|
Whitesnake | Opsat: 2007-06-14 09:10:12 |
Der er lang vej Scand. Jeg har stadig noget af det, du har sendt til mig, hvor du spiller på guitar, og det lød sgu godt! Der er dog en del sange her og der i min samling, som jeg spiller med på, men jeg mangler stadig teoretisk indsigt. Du nævnte engang nogle gode guitarbøger/-film - jeg har desværre slettet dem, ka' du huske dem? | |
|
Whitesnake | Opsat: 2007-06-14 09:13:04 |
Jeg har ik' nogen indspilninger. Det har mest været som "hjemme-hygge", men jeg har sat mig som mål at finde et sted/en person, der ka' bringe mig videre med mit spil her efter sommerferien. Hvis jeg så på et tidspunkt føler mig klar, så sender jeg meget gerne noget:-) Sixxgunner er da vist også rigtig begyndt at spille guitar? Jeg har ofte været afhængig af det, jeg har kunnet lytte mig til, og så de tabs, jeg har kunnet finde. Det ka' sommetider være ret begrænset, når man så finder ud af, at tabs på nettet samtidig er fyldt med fejl. | |
|
Scandinavia | Opsat: 2007-06-14 09:13:13 |
Yes Sir... Hele serien af bøger med guitarvirtuosen Troy Stetina!! Der lærte jeg stort set alt jeg ved idag... Man lærer mere end rigeligt af grundlæggende teori + en masse relevante eksempler... De er skrevet specielt til Metal guitarister. Ellers har jeg lært RIGTIGT meget af Paul Gilbert's instruktionsvideoer + George Lynch's lessons på youtube.... Ellers ville jeg generelt holde mig langt fra internet tabs - Fulde af fejl! |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2007-06-14 09:15:54 |
Mange tak for rådene:-) Men vil det så sige, at jeg vil være tvunget til at spille metal i en periode? HAHA det ku' være et kønt syn:-) | |
|
Scandinavia | Opsat: 2007-06-14 09:16:20 |
www.stetina.com Få fat i bogen "Speed Technics For..." - En GENIAL bog.... |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2007-06-14 09:19:42 |
Under "Guitar Lessons" på den side er der en bog, der hedder noget med "Speed Mechanics...". Er det den, du hentyder til? | |
|
Scandinavia | Opsat: 2007-06-14 09:25:45 |
Ahh ja, det er den! | |
|
Whitesnake | Opsat: 2007-06-14 09:26:48 |
Super:-) Tak! | |
|
Whitesnake | Opsat: 2007-06-22 19:05:52 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Jude_Cole Denne ska' i heller ik' snyddes for:-) |
|
|
Whitesnake | Opsat: 2007-07-03 16:02:38 |
Jeg ved ik', hvor jeg har haft tankerne. Det rigtige link er dette: http://www.youtube.com/watch?v=2TuVEeOixUc |
|
|
Muddley | Opsat: 2008-03-22 01:44:07 |
Har haft denne stående i en del år, og har lige smidt den på min Ipod.....Jamen for helvede det er fedt musik. Der går lidt John Mellencamp i den, men på den fede måde. Top godt udspil. 8,5/10 herfra. |
|
|
Thunder | Opsat: 2008-03-24 11:01:52 |
Alene produktionen er out-of-this-world. Jeg hører af til det tredje nummer 'Open road' i bilen, som på trods af en snert af country i starten er helt fantastisk idet trommerne sparker det hele igang. Et vidunderligt velspillet midtempo nummer med en ganske rørende tekst. Desværre har Jude ikke nået samme højder med sine senere udgivelser. Et godt midwest/westcoast til dem med hang til den 'voksne' lyd... Tidsløst! | |
|
Scandinavia | Opsat: 2008-03-24 11:18:10 |
Thunder... Hed du tidligere MA herinde?? Synes din måde at skrive på virker bekendt :) | |
|
Thunder | Opsat: 2008-03-24 13:49:03 |
Ja, nemlig ja... Thunder er eller snarere var MA. Jeg skiftede til et nyt alias som var mere sigende for mit musikalske afsæt. Bluesy hard rock ala Free, Bad Company, Whitesnake mk I+II, Thunder og Skin's debut vil altid være lig mit sande epicentrum. Deraf udspringer så passionen for AOR, MHR, Southern og de seneste 10 år Funk Rock med Richie Kotzen i absolut front. Mere genial, smidig og groovy live guitarist og sanger har jeg ikke set live længe. Samtlige udgivelser fra 2000 og frem bør ejes af alle læsere og skribenter på nationen... | |
|
Whitesnake | Opsat: 2008-03-24 16:17:16 |
Helt enig mht. Richie Kotzen, og det har tit undret mig, at han ik' er at finde på rocknation. Jeg overvejer sådan lidt på et tidspunkt at købe et af disse albums med ham: "Slow", "Something To Say", "Bi-Polar Blues" eller "Change". En af dem, som du ka' fremhæve over de andre Thunder/MA? | |
|
Thunder | Opsat: 2008-03-24 20:00:48 |
Whitta Snaka ma man! Slow og Change er suveræne produktionsmæssigt og er ligeledes, i positiv forstand, kommercielle med et miks af funky groove os soulet modern rock. Glimrende albums jeg spillede til døde ved udgivelsen, som i sin tid desværre kun var Jap imports. 'Something to say' er lige i skabet som et mere rent rock album, hvor titelnummeret alene oser af klasse, stil og coolness. Mit råd er følgende; Alle på nationen SKAL eje begge Family Reunion udspillene fra '94 og 2007, hvor Kotzen med band tager sig plads til sit eminente sweep guitarspil bygget på solide melodier. 'Chase it' plager mig pt. til døde... På den gode måde altså :-) Tjek hans myspace side, hvor du mødes af selvsamme midtempo nummer. GENIALT! Omkvædet er simpelthen smittende. Dernæst bør købes Into the black, Get up og Wave of emotions. Mig en GÅDE hvorfor RK ikke har sparket røv til personer som Kravitz og John Mayer, som er okay set ud fra et kommercielt synspunkt (men ellers ingen sammenligning i øvrigt!) | |
|
Whitesnake | Opsat: 2008-03-25 13:26:23 |
Tak for svaret! Det vil jeg da helt klart overveje:-) Jeg synes også, at "What Is" albummet lyder okay (dog en anelse moderne i lyden/stemmen). Det er bare som om, at jeg lige mangler det sidste ved hans albums, før jeg hopper ud i et køb. | |
|
Scandinavia | Opsat: 2008-05-14 13:22:10 |
Nogen der mangler denne skive i deres samling?? | |
|
RenisseD | Opsat: 2008-05-14 13:56:38 |
Ja, det gør jeg... | |
|
Scandinavia | Opsat: 2008-05-14 15:51:00 |
rebellio@hotmail.com - Vi kan evt. lave en bytter af en art... | |
|
Sleazy Dane | Opsat: 2015-03-30 16:19:33 |
Blødt album, men det er faktisk meget fedt. | |
|
Du skal være logget ind for at kommentere albums.